Eigenwijs Afvallen                                  coaching bij overgewicht en emotie-eten

 

Nieuw: Eenmalig Eigenwijs!

We krijgen elke dag heel veel informatie over voeding, met soms de meest bizarre uitkomsten. Ben jij gevoelig hiervoor en verzand je in alle info op internet en in magazines? Zie je inmiddels door de bomen het bos niet meer? Misschien wil je graag terug naar normaal eten maar weet je niet hoe. Speciaal voor jou biedt Eigenwijs Afvallen nu Eenmalig Eigenwijs; een eenmalig uitgebreid voedingsconsult.

Inhoud

  • een telefonische intake
  • een uitgebreid persoonlijk gesprek van anderhalf uur
  • veel aandacht en tijd voor jou en gerichte adviezen
  • aan bod kunnen o.a. komen: praktische voedingstips, emotie-eten, verleidingseten
  • een persoonlijk voedingsadvies met enkele variatiemogelijkheden en de besproken tips per e-mail
  • nazorg per e-mail/telefoon/whatsapp *

Kosten

Eenmalig 150 euro.

Hier vind je informatie over vergoedingen.

*inbegrepen tot 30 minuten 

Klantervaring

Onlangs volgde ik bij Petra van de Vis het "Eenmalig Eigenwijs" programma van anderhalf uur. Ik vond Petra haar website op het Internet en haar persoonlijke verhaal en haar foto gaven mij vertrouwen en spraken mij meteen aan. Omdat ik niet bij Petra in de buurt woon en geen auto rijd, was dit voor mij een heel prettige manier om toch persoonlijk contact met haar te hebben, zodat ik mijn verhaal kon doen. Mijn eerdere ervaring met een plaatselijke diëtiste was mij niet goed bevallen, vooral omdat daar veel verboden uit voort kwamen en een lijst met zaken die ik niet meer mocht eten. 

In de loop der jaren ben ik in de war geraakt over voeding: wel of geen brood eten?  De zin of onzin over light producten, over roomboter etc.  

Petra en ik keken samen vooral naar wat ik lekker vind op gezond gebied zodat ik dat kan gaan uitbreiden en we keken naar de verleidingen waar ik moeilijk weerstand aan kan bieden en waar meestal veel suikers inzitten. Ik vind Petra een professional op voedingsgebied zonder opdringerig te zijn: haar tips zoals "koekjes en gebak zijn alleen vullers", maar "gezonde voeding voedt je lichaam" spreken mij erg aan. 

Ik ben een emotie eter, ik eet eigenlijk altijd: bij vreugde, bij verdriet, bij spanning etc. Met Petra haar tips ga ik nu op een rustige manier aan de slag. Ik voel geen druk meer in de trant van: ik mag dit niet meer of ik moet dat. Dit nieuwe inzicht geeft mij vertrouwen dat ik heel langzaam blijvend gewicht zal gaan verliezen. 
Een dankbare cliënt. 

Pepernoten en dat soort dingen

Terwijl ik dit schrijf waait de wind door de bomen voor het echte Sinterklaas-gevoel. Maar pakjesavond duurt nog bijna twee weken. Ik heb met mezelf afgesproken alleen díe avond Sinterklaas-snoepgoed te nemen. Heerlijk smullen van pepernoten, zonder schuldgevoel. Ik hoop dat jij nog even weerstand kan bieden tegen jouw favoriete kruidnoten of chocoladeletters Dat scheelt je veel calorieën! 

Mijn tip voor deze tijd blijft supersimpel maar doeltreffend: 
koop nog geen Sint-snoepgoed. Doe het gewoon niet. Haal geen chocoladeletters, pepernoten of marsepeinen figuurtjes in huis. Loop in de supermarkt aan die schappen voorbij en ga zeker niet vóór het eten boodschappen doen. En op 5 december? Dan geniet je één dag van het Sint-snoepgoed dat jij heel erg lekker vindt. van. Eén dag in plaats van wekenlang! 

Vind je dit moeilijk omdat je last hebt van emotie-eten of omdat je een verleidingseter bent? Neem dan contact op en leer hoe je grip krijgt op je eetgedrag.

Geldigheidsduur pakketten

Wanneer je kiest voor een pakket in plaats van losse consulten, ben je voordeliger uit. De consulten moeten dan wel binnen een jaar plaatsvinden. Maar wil je nou de vaart er in houden en echt je gedrag veranderen, dan is het beter het pakket Eigenwijs Opstarten binnen een half jaar te gebruiken. 

Test jezelf!

Ben je een Emotie-eter of een Verleidingseter? Of misschien wel allebei? Download hier de test. 


Nieuw: Eigenwijs Kwartiertje

Wanneer jij een pakket consulten bij Eigenwijs Afvallen hebt afgerond, maar er nog niet aan toe bent dat ik je helemaal ‘loslaat’, dan bestaat er nu ook de mogelijkheid voor check-up-consulten van een kwartier. Neem contact met me op als je hierin interesse hebt.

C'est le ton qui fait la musique

IJsjes en volwassenheid

“Ik snap dat je zin hebt in een softijsje, dat is lekker op zo’n warme dag. Vandaag toch maar niet, je hebt gisteren al een ijsje gehad.” Ik hoor het me zeggen tegen mijn jongste dochter. Herkenbaar, dit soort vriendelijke maar duidelijke gesprekjes met je kind? Of met jezelf?

Wanneer je last hebt van eetbuien, is de kans groot dat jij jezelf op een andere manier toespreekt. Bijvoorbeeld op een harde, veroordelende manier: “Wat stom van je, weer teveel gegeten, het wordt ook nooit wat met afvallen”, of juist erg mild en toegeeflijk: “Toe maar hoor, je hebt het verdiend”. Vanuit deze rol als kritische of juist verzorgende ouder houd je dit eetgedrag in stand.

Wil je dit veranderen? Probeer dan je gedrag als een volwassene te benaderen. Hoe wil jij behandeld worden en hoe wil je je (innerlijke) kind benaderen? Met observeren, begrip en een nuchtere instelling kom je vaak verder. Bijvoorbeeld:

Ik heb zin in snoepen maar dat helpt me niet bij het behalen van mijn doelen. Dus ik doe het niet.
Hm, teveel gegeten. Dat was niet handig maar het kan soms gebeuren. Ik ga onderzoeken waarom ik dit deed en hoe ik dit de volgende keer kan voorkomen. 
Dat voelt heel anders dan: “Dom, stom, wat heb je nou gedaan!” Je maakt de weg vrij om je eetgedrag volwassen te maken.

En jij?

Hoe praat jij tegen jezelf? Veroordelend, hard of juist te mild? Wil je hierover praten, neem dan contact op.